Forskel mellem versioner af "Kronprins Frederik"
Fra Helsingør Leksikon
Henrik (diskussion | bidrag) (Siden blev oprettet: Nybygning nr. 71 fra Helsingør Jernskibs- og Maskinbyggeri var hjulfærgen Kronprins Frederik, som blev indsat på DSB-overfarten mellem Helsingør og Helsingborg i august 1898...) |
Henrik (diskussion | bidrag) |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
+ | [[Billede:Kronprins_Frederik_1.jpg|right|thumb|250px|Hjulfærgen Frederik. Indsat 1898]] | ||
+ | |||
Nybygning nr. 71 fra Helsingør Jernskibs- og Maskinbyggeri var hjulfærgen Kronprins Frederik, som blev indsat på DSB-overfarten mellem Helsingør og Helsingborg i august 1898, hvor den sejlede til 1922. På vogndækket havde færgen et spor til jernbanevogne. | Nybygning nr. 71 fra Helsingør Jernskibs- og Maskinbyggeri var hjulfærgen Kronprins Frederik, som blev indsat på DSB-overfarten mellem Helsingør og Helsingborg i august 1898, hvor den sejlede til 1922. På vogndækket havde færgen et spor til jernbanevogne. | ||
I perioden 1922 til 1933 var Kronprins Frederik stationeret i Fredericia, hvor den var indsat på Oddesundoverfarten. Da Oddesundbroen blev indviet i 1938, blev den udrangeret og ophugget. | I perioden 1922 til 1933 var Kronprins Frederik stationeret i Fredericia, hvor den var indsat på Oddesundoverfarten. Da Oddesundbroen blev indviet i 1938, blev den udrangeret og ophugget. |
Versionen fra 15. feb 2012, 10:56
Nybygning nr. 71 fra Helsingør Jernskibs- og Maskinbyggeri var hjulfærgen Kronprins Frederik, som blev indsat på DSB-overfarten mellem Helsingør og Helsingborg i august 1898, hvor den sejlede til 1922. På vogndækket havde færgen et spor til jernbanevogne.
I perioden 1922 til 1933 var Kronprins Frederik stationeret i Fredericia, hvor den var indsat på Oddesundoverfarten. Da Oddesundbroen blev indviet i 1938, blev den udrangeret og ophugget.