Bådebygger Jens Svendsen havde siden 1853 haft bådebyggeri i Espergærde, men da Snekkersten Havn stod færdig flyttede han sin virksomhed til den nye havn i 1875. Jens Svendsen byggede da tillige en ophalerbedding på havnen. I 1898 overtog sønnen Lauritz Svendsen driften af værkstedet - faderen holdt dog et vågent øje med værkstedet helt frem til sin død i 1915. Fra dette bådebyggeri udgik de berømte Snekkersten-joller, som blev den bådtype, som blev benyttet af størsteparten af fiskerne i det nordlige Øresund. Bådtypen kunne - og kan stadig - sejle hurtigt og manøvrere elegant. Bådtypen blev udviklet af bådebyggerne Jens Carl Hansen (fra Skotterup) og Jens Svendsen - og er blevet bygget helt frem til slutningen af 1990'erne.
Efter at Lauritz Svendsen solgte bådebyggeriet i 1937 kom det på forskellige hænder i en årrække: Først Arthur Nielsen, dernæst Carl Johannessen, William Jansen og J. Johansen. Efter bådebygger Bannebjerg overtog Frode Willumsen bådebyggeriet og drev det frem til 1971, da Jens Svendsens oldebarn, bådebygger Bjørn Andersen overtog værkstedet, som han drev indtil 1999. Han var den sidste bådebygger, der fremstillede Snekkersten-joller.
Kort efter Bjørn Andersens ejerperiode blev bådebyggeriet nedlagt og i stedet indrettedes havnekontor i en del af ejendommen. I 2007 indrettedes café og iskiosk i en anden del af huset.
Litteratur
Birger Mikkelsen: Fiskerne - fra Kronborg Hage til Sletten, 1986
Kjeld Damgaard: "Mennesker og Huse langs Strandvejen i Snekkersten", 2009, pag. 133-139.